This website requires JavaScript.
WOLUWE SHOPPING - MY WAY TO LIVE
WOLUWE SHOPPING - MY WAY TO LIVE
WOLUWE SHOPPING - MY WAY TO LIVE
WOLUWE SHOPPING - MY WAY TO LIVE
WOLUWE SHOPPING - MY WAY TO LIVE
WOLUWE SHOPPING - MY WAY TO LIVE
WOLUWE SHOPPING - MY WAY TO LIVE
WOLUWE SHOPPING - MY WAY TO LIVE
WOLUWE SHOPPING - MY WAY TO LIVE
WOLUWE SHOPPING - MY WAY TO LIVE
WOLUWE SHOPPING - MY WAY TO LIVE
WOLUWE SHOPPING - MY WAY TO LIVE
WOLUWE SHOPPING - MY WAY TO LIVE
WOLUWE SHOPPING - MY WAY TO LIVE
WOLUWE SHOPPING - MY WAY TO LIVE
WOLUWE SHOPPING - MY WAY TO LIVE
WOLUWE SHOPPING - MY WAY TO LIVE
WOLUWE SHOPPING - MY WAY TO LIVE
WOLUWE SHOPPING - MY WAY TO LIVE
WOLUWE SHOPPING - MY WAY TO LIVE

Onze geschiedenis

 

Woluwe Shopping Center, de pionier van de shoppingcenters in België, is in vijftig jaar geen dag ouder geworden. Integendeel, het heeft gebruik gemaakt van de veranderingen in de consumptiemaatschappij en de stedelijke ontwikkeling.

Woluwe Shopping was een van de allereerste shoppingcentra die in België werden gebouwd naar Amerikaans model. Het werd geopend in 1968 en heeft een opmerkelijke evolutie doorgemaakt, met een eerste uitbreiding in 1975, een tweede uitbreiding in 1989, een eerste grondige renovatie in 2003 en een tweede binnenrenovatie in 2019.

Het werd geopend op 4 september 1968. In die tijd omvatte Le Shopping een oppervlakte van 30.000 m², met 74 winkels en diensten. Het enthousiasme en de nieuwsgierigheid waren zo groot dat na slechts 4 maanden na de opening al twee miljoen bezoekers hadden gewinkeld. En het succes zal zich voortzetten.

 

 

 

Dit succes leidde tot de bouw van een eerste uitbreiding in 1975 en de opening van 25 nieuwe winkels. Klanten waren op zoek naar de beste prijs-kwaliteitverhouding en nieuw entertainment. Het winkelcentrum speelt nu dezelfde rol als het dorpsplein. Het is een levendig centrum, een ontmoetingsplaats. Woluwe Shopping biedt een perfect gebalanceerde winkelmix, afgestemd op een klantengroep met een koopkracht die boven het landelijk gemiddelde ligt.

De komst van de metro in 1982 gaf het winkelcentrum een nieuwe boost. In 1989 werd een tweede uitbreiding gebouwd. Een grote rotonde van twee verdiepingen werd toegevoegd aan het centrale gebouw, samen met een nieuwe parkeergarage van vijf verdiepingen. Op de begane grond werd ook een foodcentrum gecreëerd.

Woluwe Shopping heeft nu bijna 47.000 m² winkelruimte, met bijna 130 winkels en een gemiddeld bezoekersaantal van 125.000 per week.

In 2003 onderging het WSC een grote renovatie om te voldoen aan nieuwe veiligheids- en milieunormen.

 

In 2017 werd WSC overgenomen door Eurocommercial Properties, een belegger en beheerder van winkelvastgoed met een portefeuille van €4 miljard aan winkelcentra in België, Frankrijk, Italië en Zweden.

In 2018 viert Woluwe Shopping Center zijn 50e verjaardag en blijft het een referentiecentrum waar het een plezier is om te wandelen, afspraken te maken of de laatste trends op te doen. De winkelmix wordt voortdurend herzien en verbeterd om ervoor te zorgen dat de winkels van hoge kwaliteit voldoen aan de behoeften van de klanten.

In 2019 ondergaat Eurocommercial een facelift van het interieur om het winkelen weer helemaal up-to-date te maken. Een nieuwe branding, een nieuw logo, nieuw meubilair, een nieuw klantentraject, een foodcourt, enz. om het winkelen nieuw leven in te blazen en aan te sluiten bij de nieuwe filosofie: Woluwe Shopping, MY PLACE TO BE.

Sinds 2018 investeert Eurocommercial Properties elk jaar in de energie- en milieuvernieuwing van Woluwe Shopping via de drie pijlers van haar Be Green, Be Responsible, Be Engaged.